Wycieczka klas IV - VIII Kraków-Ojcowski Park Narodowy

• Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
21 czerwca 2022

Otwórz zdjęcie

Uczniowie Zespołu Szkół w Repkach z klas 4-8 wzięli udział w 3- dniowej  wycieczce do Wieliczki, Krakowa, Ojcowa i Ogrodzieńca .Pierwszego dnia mieli okazję przejść kilkukilometrową trasę turystyczną Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie mogliśmy podziwiać wykute w bryłach soli ogromne pomieszczenia z rzeźbami i płaskorzeźbami wykonanymi właśnie z tego minerału. Zwiedzilśmy piękną,  olbrzymią  kaplice św.Kingi,  gdzie odbywają się koncerty i odprawiane są msze święte. Kopalnia jest wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy  Ojcowski Park Narodowy. Odbyliśmy spacer Doliną Prądnika, zobaczyliśmy Pstrągarnię  oraz podziwialiśmy Zamek Kazimierzowski na Pieskowej Skale z widoczną nieopodal  Maczugą Herkulesa. Następnie mogliśmy zobaczyć pìękny Zamek w Ogrodzieńcu, jeden z większych na szlaku Orlich Gniazd. Ostatni dzień wycieczki to wizyta w przepięknym Krakowie. Mogliśmy tam zobaczyć  Zamek na Wawelu z Kaplicą Zygmuntowską,  gdzie weszliśmy do krypt grobowych królów i ważnych osób w państwie. Następnie byliśmy świadkami odegrania przez trębacza hejnału z wieży  Kościoła Mariackiego. Tam też mogliśmy podziwiać Ołtarz Wita Stwosza   który uznawany jest za najpiękniejszy ołtarz szafowy w Europie. Wizyta  zakończyła się pobytem na Starym Rynku, gdzie uczniowie mogli zakupić pamiątki w Sukiennicach Krakowskich. Wycieczka miała bogaty program, a uczniowie wrócili zadowoleni i pełni wrażeń. Planujemy kolejną wycieczkę w ciekawe miejsca naszej pięknej Polski.